אתר נקי משדר מקצועיות ומעניק חווית נראות מרשימה לנוכחות הדיגיטלית שלך ולחוויה של המשתמשים באתר שלך. אתר נקי מקל על המשתמשים והלקוחות הפוטנציאליים להכיר אותך ואת העסק שלך. מבסס אמינות, שכן אתר אינטרנט מעוצב נקי הוא לרוב האינטראקציה הראשונה שיש להם איתך.
תפקיד האתר בעסק, הוא חלון הראווה הדיגיטלי הנגיש ביותר – לקהל המקומי או העולמי.
הוא מאפשר לעסקים להציג את המוצרים והשירותים שלהם בצורה ויזואלית ומשכנעת לאורך כל שעות היממה.
שלא כמו חלון ראווה פיזי, האתר מאפשר ללקוחות ללמוד על המוצרים או השירותים שלך בכל עת, לרכוש, להירשם ולהוריד את המוצרים החינמיים שלך. זמינות זו מגדילה את הסיכוי להמיר מבקרים ללקוחות פעילים.
5 המרכיבים החיוניים שעושים אתר לאיכותי ומקצועי:
1. ויזואליות באיכות גבוהה
תמונות וסרטונים, שימוש בפלטת צבעים אחידה הנותנים עוגן ורושם חיובי להצגת המוצרים שלך ושפת המותג שלך. יש לכך השפעה מכרעת כיום, אנשים נמשכים לאסטטיקה, הרשת מרגילה לאיכות הולכת ומשתפרת וניתן להבחין באופן מיידי אם אתר הוא חדשני ועדכני וכך גם שירותיו ואם לא. המשיכה החזותית לוכדת את תשומת הלב של המבקרים ומשפיעה על תפיסתם של המוצרים או השירותים ונתנת להם תחושת ביטחון.
לצד החזותיות, הפונה למוח ימין, והתגבוה אליה היא מיידית, הדבר השני שיש לו השפעה חשובה הוא אופן התיאורים באתר וקבלת מידע ברור:
והכוונה לתיאורים ברורים ותמציתיים של כל מוצר או שירות. כאשר בונים אתר מהיסוד, נושא זה מקבל תוקף רב שכן הטקסט הוא כמו שיחת מכירה ושיחת היכרות, ולכן היינו רוצים לתת את המענה המדויק ביותר בצורה התמציתית ביותר כך שהמשתמש יקבל את המידע שנדרש לו, בזמן שלו. באופן זה, איכות התוכן, פיתוח הקופירייטינג כאספקת מידע מקיף מסייעת ללקוחות פוטנציאליים לקבל החלטות מושכלות ומהירות.
כחלק מהעיצוב, במבנה דף, בכל דף באתר, ישנו תפקיד משמעותי לכפתורי הקריאה לפעולה (CTA):
תפקידם של CTAs אסטרטגיים היא בהדרכת מבקרים לעבר פעולות ספציפיות, כגון ביצוע רכישה או יצירת קשר עם העסק. אלו יהיו מעוצבים בצורה בולטת ויעודדו את המשתמשים לבצע את הצעדים הבאים במסע הלקוח שלהם.
2. ביסוס מנהיגות מחשבתית בבלוג
בלוג באתר משמש כפלטפורמה לשיתוף תובנות, מומחיות ותוכן בעל ערך, בלוג הוא המקום בו שפת המיתוג הייחודית שלך מקבלת ביטוי מעמיק. בלוג מציג את הידע והמחויבות של העסק להישאר מעודכן בתחומו. אסטרטגיית תוכן מוגדרת היטב עבור בלוג היא משמעותית ובונה את הנוכחות הדיגיטלית גם מבחינת SEO סביב הנישה שנחברה לעסק. יש לחלוק בבלוג תוכן איכותי המתייחס למגמות, אתגרים ופתרונות בתחומך וגישות חדשות. אלו מעודדים מעורבות ומטפחים דיונים ותגובה להערות ובכך תורמים לבניית קהילה סביב המותג, הוא המקום דרכו ניתן להעניק גישה למדריכים חינמיים. *יש לנהוג בשיתוף תוכן הבלוג בערוצים שונים, כולל מדיה חברתית וניוזלטרים. שיתוף רב-ערוצי זה מרחיב את טווח ההגעה לבלוג ואת המעגלים אליהם מגיע תוכן הבלוג.
3. המלצות
המלצות באתר הן משובים ממקור ראשון על חוויות חיוביות של הלקוחות שלך. המלצות והרבה מהן, פועלות כהוכחה חברתית. הן מספקות ראיות לכך שלאחרים הייתה אינטראקציה משמעותית עם העסק שלך. זוהי דרך מקובלת ומאוד מיידית ליצירת תחושת אמון. לכן בכל – דף נחיתה, אתר תדמיתי, חנות או נכס דיגיטלי, הצגת עדויות אמיתיות של לקוחות – כולל שמות, תמונות (עם רשות) וחוויות ספציפיות הן חיוניות מאוד.
באופן שיטתי, נעודד לקוחות מקבוצות דמוגרפיה ורקעים שונים להשאיר המלצות. מגוון של המלצות עוזר ללקוחות פוטנציאליים להתייחס, להזדהות ולקבל תחושה מוכרת.
כשמדובר בביקורות, המעורבות והתגובה שלך למשוב, בין אם חיובי או שלילי, ממחישה את המחויבות שלך לשביעות רצון הלקוחות ולשיפור. ויש להגיב תמיד עם מלוא הנכונות לתת מענה מיידי ושירותי.
4. רספונסיביות ומהירות תגובה
משתמשים רבים ניגשים לאתרים כיום דרך מכשירים ניידים. אתר רספונסיבי ומותאם לנייד מבטיח חווית משתמש חיובית ופשוטה, ללא קשר למכשיר שבו נעשה שימוש. אתר שהוקם עם יכולת ניווט טובה במסכים קטנים, מקלה על המשתמשים. חווית מובייל חיובית גם היא תורמת לשביעות רצון ונאמנות הלקוחות. מה גם שמנועי החיפוש מעדיפים אתרים ידידותיים לנייד בדירוג שלהם. תצוגה טובה בנייד היא גורם מכריע באסטרטגיות SEO עבור עסקים קטנים לשיפור הנראות המקוונת. עיצוב חזותי אטרקטיבי ופונקציונליות עקביים בין המכשירים משפרים את חווית המשתמש הכוללת.
5. אתר מאובטח מעודד את אמון המשתמשים
הרכיבים התורמים לאתר מאובטח הם: תעודות SSL, שערים מאובטחים לתשלום וחיבורים מוצפנים. אלמנטים מאובטחים מגנים על מידע רגיש של לקוחות מפני איומים פוטנציאליים.
יש אתרים הבוחרים לעשות שימוש בחותמות נאמנות ובאישורים כדי להציג באופן גלוי את אמצעי האבטחה שיושמו. מדדי אמון משרים אמון בלקוחות ומגדילים את הסבירות להשלמת העסקאות הופחתה שך מה שנקרא "נטישת עגלה".
מדיניות פרטיות שקופה המפרטת כיצד נאספים, משתמשים ומוגנים מידע על לקוחות. מדיניות פרטיות ברורה תורמת מאוד לאמון הלקוחות ולעמידה בתקנות הגנת מידע. במדיניות הפרטיות יש לשתף במידע על אמצעי האבטחה הקיימים. שיתוף הלקוחות באמצעי האבטחה מפגין שקיפות ומחויבות לבטיחותם המקוונת.
ולסיכום,
אתר נקי ומקצועי לעסקים קטנים, זהו חלון ראווה משמעותי. זהו המקום שלך להתבטא, ליישם את אסטרטגיות השיווק שלך לבצע עדכונים עם התפתחות העסק שלך. אתר מספק פלטפורמה המאפשרת לך להרחיב את ההיצע שלך ולהגיע לקהלים חדשים.
לכל שאלה בנוגע לבניית אתר ולבירור בניית אתר עבורך כתבו לי.
- ולידע כללי: לפי הגדרות הסוכנות לעסקים קטנים בישראל, עסק זעיר מוגדר כעסק בו יש עד 4 עובדים ומחזור מכירות של עד מיליון ש"ח..