In-sight Web Blog

בלוג עסקי יצירתי עם נימה מינימליסטית שיעזור לך להבליט את הסיפור שלך.

אסטרגיית השיווק הטובה ביותר לבעלי עסקים שלא אוהבים לשווק

אני כל כך נרגשת לכתוב לכם היום על אחד הקונספטים האהובים עלי מאוד, שיווק בלחישה. אז בעצם היום אנחנו מדברים על שיווק. ואני מרגישה שזה אומר שאני צריכה לפנות קודם את "הפיל בחדר" – כי אני לא אשת שיווק כמו שרובכם מכירים. ובסל הכלים שאני מטפחת ומציעה יש שיווק עם הבנה, עומק ואסטרטגיות המאפשרות לעשות זאת נכון. זהו נושא שאני לומדת ומעמיקה אליו כל הזמן. ונתחיל בעובדה: יש הרבה רעש בחוץ. הרבה רעש שיווקי ותקשורתי שאנחנו היזמים היצירתיים ובעלי העסקים הקטנים מרגישים את הצורך להבין. והלמה לשווק ולמה להבין שיווק הוא ברור: כי חשוב לנו לדעת איך להוציא את המסר שלנו החוצה בצורה שתבלוט, וכי האנשים שאנחנו רוצים לעבוד איתם מעניינים אותנו. יתכן ויש הרגשה שארגון המדיה ושיווק בעסק היו פעם קלים יותר. ואכן פעם זה היה יותר קל לארגן שיווק ומדיה. לפני עשור לפחות. כשלא היו כל כך הרבה אפליקציות וערוצי מדיה שונים שאפשר לשתף בהם את התוכן והמסרים שלנו. וכמעט לא הכרחי לציין את התחושה הכוללת שלפיה רובנו מוצפים מול הלך הרוח: הצריך לפתוח בלוג, צריך אינסטגרם עם 3 סטורי מידי יום, ערוץ יוטיוב, לינקדאין, קבוצה פעילה בפייסבוק, תפוצת מייל ועוד…

מהי אסטרטגיית השיווק שלכם?

והינה נתון שכל כך חשוב להכיר: בכל יום מועלות ליוטיוב 432,000 שעות תוכן, אני להיעזר ביוטיוב, אני מקבלת הרבה תוכן, טיפים וטריקים מיוטיוב לכל פרויקט שאני מקימה. אבל זה אומר שעל כל שעה שאני צופה אני בפיגור של בערך 431,999 שעות. זה כל כך הרבה תוכן. כמו כן, באינסטגרם, אחת האפליקציות האחרות האהובות עלי, מועלים 95 מיליון פוסטים בכל יום. זה המון. זוהי הצפה אמיתית. ולכן, קל לנו מאוד להתפזר ולרצות להיות בכל אחד מהמקומות, תוך כדי שאנחנו מנסים להבין איך לשווק את העסק הקטן והיצירתי שלנו. ומה שקורה לרוב, הוא שאנו נותנים לכל העולם הרועש הזה, לכל ההמולה וכל השיווק להכריע אותנו כשאנחנו חושבים על פתיחת העסקים, ניהולם או שיווקם בצורה תקינה ומכוונת.

אני חוזרת למה שכתבתי קודם – מה שאנחנו באמת רוצים הוא: לדבר עם האנשים הנכונים ולגרום להם להתעניין ולעבוד איתנו. ומה שאני רוצה להציע הוא לחשוב כיצד ניתן להפסיק להוסיף רעש, ובמקום זאת להתחיל ללחוש ללקוחות הנכונים. לאנשים הנכונים. והדרך הטובה ביותר עבורנו לעשות זאת היא על ידי כך שתשבו עם עצמכם ותנסו לתת תשובות לשאלות הבאות: מהו מספיק בשבילך (Enough)? מה זה מספיק שיווק בשבילך? וכדי לקחת את זה קצת יותר לעומק, תשאלי, איך "מספיק" נראה מבחינת יעדי המכירות שלך? הקפידי לבדוק את זה. אלו תשובות שיש לגשת אליהן הרבה לפני השיווק בפועל.

בניית אתר נראה כמו הדבר הסקסי המגניב שאנחנו רוצים לעשות כשאנחנו מתחילים את העסק שלנו. אנחנו רוצים לבחור את פלטת הצבעים. אנחנו רוצים לעצב את הלוגו. אנחנו רוצים להפעיל את האתר. אבל מה שבאמת צריך לעשות לפני שעושים את זה הוא להתחיל לחשוב על יעדי המכירות. מהי מספיק הכנסה שחשובה לך להביא הביתה? כמה לקוחות צריך כדי להגיע לשם? ואני רוצה שתתחילי לחשוב איך ניתן להגיע למספר הזה כדי שתוכלי לעבוד וליצור בנחת? אלו תשובות היכולות לעצב מחדש את הדרך שבה תשווקו ולתת מסגרת לדרך שבה תוסיפו לרעש וכמובן לאופי ומבנה האתר שנבנה לעסק הייחודי שלכם. כי אם תוכלי לחשוב כיצד ללחוש לכמות הלקוחות שאת באמת צריכה וכיצד לאפשר להם להיכנס דרך הדלתות של העסק שלך, ומהן, תוכלי לבנות מסגרת עבודה תקינה ואף להאט את קצב המירוץ שאת בוודאי נמצאת בו.

אתר שמתוכנן מהיסוד של העסק

לפי עקרון פארטו, כ-20% מהמאמץ שנעשה מייצר כ-80% מהתוצאות. זהו עיקרון כלכלי. אבל זה חל גם עלינו כבעלי עסקים קטנים ועצמאים. מה שאני רוצה שתחשבי כאן איתי לרגע זה שאולי, רק אולי, 20% ממאמצי השיווק שלך יכולים למשוך 80% מההכנסות שלך. זה באמת אפשרי, בהחלט. אז, אני רוצה שתתחילי לראות איך תוכנית שיווק בת-קיימא, יכולה להיות רק זה שתשימו את הביצים בסל הנכון. כך, שתוכלי להביא ערך ולהרגיע את ההמולה השיווקית. צעד ראשון ופרקטי: במקום להתמקד בלהיות בכל המקומות בוזמנית, נגיד היום לא לכמה דברים. אנחנו נגיד לא אולי לכמה דברים טובים וזה כי אנחנו רוצים להגיד כן לדברים גדולים. אנחנו רוצים להגיד כן לדברים הנכונים כאשר אנו בונים את העסק שלנו.

לכן, התפקיד שלנו בשיווק, אני אוהבת את הציטוט הזה, הוא: "להבין איך הלקוחות שלנו רוצים לקנות ואז לעזור להם לעשות זאת". הרבה פעמים מכירות גורמות לאנשים להרגיש חתרניים. זה גורם לכפות הידיים שלך להתחיל להזיע מעט כשאת חושבת על לדבר ולנהל את שיחות המכירה עם הלקוחות הפוטנציאליים. ואני לא רוצה שתרגישי כך בכלל. במקום זאת, אני רוצה חשבי איך זה היה נראה אם היית מעניקה מסגרת חדשה לתהליך המכירות (אסטרטגיה = שיווק לוחש), ולמשל: תתחילי לשקול את האפשרות להעריך עד כמה מה שיש לך להעניק הוא מתנה, כישרון ואומנות. וכשזה יגיע לידיים של האנשים שבאמת צריכים את זה, עד כמה תוכלי לעזור להם. עד כמה תוכלי לעזור להם להגיע למקום שהם רוצים להיות בו. ולכן, במקום שתרגישי חתרנית מלאי את ליבך התרגשות לתת את המוצרים והשירותים שלך למי שצריך.

ולסיום, ציטוט של סת' גודין: "התפקיד שלנו הוא להתחבר לאנשים, ליצור איתם אינטראקציה בצורה שתשאיר אותם במצב טוב יותר מהמצב שבו מצאנו אותם, ומסוגלים יותר להגיע לאן שהם רוצים להגיע". ואני יודעת שבטח שמעתם את זה בעבר. אז עוד ציטוט, הפעם של מאיה אנג'לו: "אנשים ישכחו מה עשית, אבל הם לעולם לא ישכחו איך גרמת להם להרגיש". אז איך השיווק שלך יכול להיות דרך שבה תעזרי לאנשים להבין אם את מתאימה להם או לא? וזה בסדר, זה הכיוון. מכירות לא אמורות להרגיש דוחפות או חלקלקות ולא אמורות לפנות לכולם. אפשר להרגיש ממש טוב עם שיווק. וזה יקרה כאשר תוכלי להסביר בבירור מה את עושה, בצורה שגורמת לאנשים להגיד כן, הנה היא, האחת בשבילי. או לא, זו לא ההתאמה הנכונה.

בקרוב אעלה לכאן מדריך שיעזור לכם לתת מענה לשאלות אלו.. תשארו ותעקבו על ידי השארת פרטיכם בטופס ההזצטרפות לניוזלטר. איידע אתכם ברגע שאעלה אותו לאתר. ואם אתם בעניין של ליווי אישי מלא כל הדרך לאתר הכולל אסטרטגיית שיווק כתבו לי ונתאם פגישת היכרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שתפו עם שותפות שותפים, חברים וחברות

עקבו וצרו קשר

פוסטים פופולריים

קבלו עדכונים מינימליסטיים למייל

הצטרפו לניוזלטר השבועי

ללא ספאם! הודעות איכויתיות שיזערו לכם ולכן לקדם את העסק שלכם, מידע על מוצרים חדשים ועדכונים.

העסק שלך מחכה לאתר חדש או לשדרוג משמעותי ?

כתבו לי… תשאלו שאלות ונוכל לתאם שיחה טלפונית